torsdag 25 mars 2010

Gårdagens stickcafé



Igår var det stickcafé på Fribergs igen. Fast det var faktiskt 14 dagar sedan sist. Tänkte att det var ju helt underbart väder igår, varmt, så det kommer säkert att droppa in en del folk. Men det var precis tvärtom. Eller så har jag blivit bortskämd. Vi var i alla fall 12 glada stickerskor som mötte upp. Humöret var det inget fel på utan det snattrades och skrattades för det vilda.

Vad gällde stickningen så var det sockor, pulsvärmare, sjalar, haldsdukar, virkningar, tvåändsstickning och nystande av nytt garn. Säkert lite till. Jag fick även möjlighet att lära en tjej att istället för att sy ihop sin mössa så stickade hon ihop den. Blir mycket finare tycker jag och hon var nöjd hon också. Själv gjorde jag så på mitt livs första stickalster, en mössa och det var min älskade fröken Wallgren som lärde mig det. Numera stickar jag t ex ihop mina pulsvärmare. Testa det!

1 kommentar:

Hulda sa...

Sticka ihop skulle jag gärna vilja lära mig. Kanske jag kan få va din elev nästa gång? :-)

Tack förresten för ett trevligt café igår. Jag hade riktigt ont i halsen igår när jag kom hem av allt snackande :-)