söndag 8 september 2013

Nästa stickcafé samt Hemslöjdens stickcafé


Då var vi framme vid höstens andra stickcafé. Ta med stickorna som alltid eller kanske virknål eller kanske broderi och kom på onsdag den 11 september kl 17.30. Vi accepterar allt som är garnrelaterat.

Har stött på stickare som upplever att dom inte kan sticka. Dom kan alltså bara aviga och räta, säger dom. Är dom välkomna till vårt stickcafé? Självklart säger jag och att vi alla har inställningen att vi alltid hjälper varandra när det uppstår problem. Hoppas ni delar min inställning. Så om någon läser det här och inte tycker att ni platsar så kom ändå.

Många av oss, inklusive jag själv, går på fler stickcaféer. Inget fel i det. Själv går jag gärna på Hemslöjdens stickcafé t ex. Men dom har ingen egen sida här på nätet så jag tar mig friheten att flagga för dom här. Hemslöjdens stickcafé träffas numera i Museets café följande onsdagar, 2 oktober, 13 november och 11 december. Tid 17.30-20.00. Det är Kersti Nilsson som håller i trådarna. Men är det något du undrar över så får du gärna höra av dig till mig.

Inga kommentarer: