måndag 31 mars 2014

Mars sista stickcafé i bild

Ibland måste man ta sig en liten paus eller lyssna på något särskilt intressant.
Det blå arbetet som ligger på bordet i mitten är undertecknads. Det är en strumpa och då menar jag inte socka eller knästrumpa utan just strumpa. Tror den blir jättefin. 
I mitten på denna bild ser ni en kvinna jag helt glömt namnet på. Finns en förklaring till det för jag har aldrig träffat henne tidigare och vet inte om vi kommer att ses igen. Hon var nämligen på besök i jobbet i några dagar i förra veckan. Och då tog hon med sig sockesticket och kom på besök. Sådant gillar jag. Är det fler som besöker Halmstad så är ni så välkomna så.

Man kan stoppa strumpor också. Något vi borde göra i större omfattning. Skulle vi ha en kurs i det tro. 

Två virkerskor djupt koncentrerade. 

May-Lis och Iréne. 
Iréne visar upp sitt pågående projekt. En tunika i lin. Färgen framgår inte riktigt här men den var fantastisk. Och jag älskar inte gröns ska ni veta.

Inga kommentarer: