lördag 17 januari 2015

Stickfest i Väst på Grötö, SiV

År 2009. Längst bak i bild bakom bordet kan ni se Linda som driver Deisy på Avenyn i Göteborg. Det är hon som håller i trådarna för SiV. Foto: Carina Rosshed Renkert 
År 2013- Som ni ser stickas det överallt och i alla lägen. Här har det just ätits en god middag. Just detta år höll SiV till på Gottskär söder om Göteborg. Foto: Carina Rosshed Renkert
 
Jag har i mail och även på stickcaféer pratat om Stickfest i Väst, SiV, som är på Grötö varje år. Jag har alltid, de gånger jag varit där, tyckt att det är en höjdare och jag tycker om att söka energi för både min egen stickning och för arbetet med Halmstads stickcafé. Det får jag på Grötö.

Nu är det dags igen för att anmäla sig dit. Det hela sker nu på tisdag den 20 januari kl 20.00. Jag varnar er för att det bli fullbokat väldigt snabbt, vi snackar minuter. Men är man bara förberedd och har kollat vad det hela handlar om och vad man vill så är det inte alls omöjligt att komma med. Jag har gjort det alla gånger jag försökt utom en och då var jag riktigt sen.
Detta år så kommer jag själv att vara där och leda en work-shop i att sticka pärlmuddar. Och Kersti Nilsson kommer att vara där och ha work-shop i Bingestickning. Ni som brukar vara på biblioteket har träffat henne där och hon har själv stickcafé. Tidigare på Hemslöjden och när butiken stängde så flyttade hon till museet och numera har hon sin verksamhet förlagd till garnbutiken Nystan & Härvor på Fredsgatan.

Hoppas få se en del av er på Grötö.

Inga kommentarer: