torsdag 26 juli 2018

Kristinas alster – Hush little baby dont cry, filt

Nu måste jag erkänna en blunder jag gjort. I juni hörde Kristina Finér av sig med bilder och lite fakta om ett projekt jag gjort. Det krockade då med WWKIP som jag skulle ha in på bloggen och så skulle jag ta Kristinas några dagar senare. Kristina! Jag ber så väldigt mycket om ursäkt för jag glömde bort det. Men nu har du det här.
Kristina: ”Här kommer foton av den babyfilt som var det första projektet jag hade med mig till caféet...”
Carina: ”Du går gärna komplettera med t ex vilket mönster/beskrivning du använt dig av och vilket garn du stickat i.”
Kristina: ”Beskrivningen hittade jag på Ravelry och den är gratis! Länk: https://www.ravelry.com/patterns/library/hush-little-baby-please-dont-cry Garnet är Svarta Fårets Freja och jag valde att sticka på nr 5 för att få den lite skirare.”

 

Inga kommentarer: