måndag 14 februari 2022

Stickcafé nummer 3 år 2022

Då var vi redan framme vid vårt 3e stickcafé denna vår. Vi har fått en hel del nya namn på min namnlista. Jenny dök upp redan förra gången fast då var ju inte jag med så jag har inte fått träffa henne ännu.

Onsdagen den 16 februari, nu på onsdag, så ses vi hos ABF på Nässjögatan 10 som vi nu gjort ganska länge. Kl 17.30 till 19.30 blir det också som vi haft ganska länge. Nja tiden har alltid varit den samma sedan mars 2008.

Ta med dig lite fika om du vill ha det. Kaffebrygg finns liksom vattenkokare. Vill du ha något att sätta tänderna i så måste du ta med dig det också. Men ännu viktigare är att du tar med dig din stickning, eller din virkning eller kanske ett fint broderi.

Tiden vi lever i nu gör att det inte finns något som är som det brukar eller som vi vill så innan du går hemifrån på onsdag så slänger du en titt här i bloggen. För det är inte 100% att vi är i det fysiska rummet utan i värsta fall blir det digitalt. Men det har vi ju gjort förut också. Men jag strävar efter att vi ska kunna ses på ”riktigt”. Min uppfattning är att vi är vaccinerade och vi inte sitter i knät på varandra. Vilken är din uppfattning?

Välkomna!

Inga kommentarer: