lördag 20 juni 2015

Årets första sommarstickcafé

Visst vill ni träffa denna kvinna som stickat dessa sockor? Det är Maria som sitter i stolen och nu får du chansen att lära känna henne på onsdag.

Då var vi framme vid 2015 års första sommarstickcafé. Ni som läst blogginlägget från den 1 juni vet redan att vi inte är på Rotundan i år.
Datum: den 24 juni, den gamla midsommaraftonen.

Tid: Kl 18.00 - .
Vi ska vara hemma hos Maria Ekblad. Maria bor på adress Karl XI:s väg 11. Det är ett stort vitt hus med blå markiser, bredvid tennishallen, söder om rondellen. Det står 11 på brevlådan. Jag är ganska övertygad om att det kommer att finnas något stickat vid ingången till trädgården så ta sikte på det. Vid tennishallen finns lite p-platser som är gratis efter kl 18.00.

Brukar du ha svårt att hitta så får du höra av dig via mail innan så du kan få Marias och mitt mobilnummer så du ev kan ta kontakt på vägen. Dessa nummer kommer jag inte att lägga ut på vare sig blogg eller Facebook. Ni som fått sommarbrev från mig har dom redan där.
Maria och jag, mest Maria fixar te och kaffe till en kostnad på 10 kr per person. Det du önskar äta till tar du själv med. Alltså bestämmer bara du om du ska ha fralla eller bulle/kaka. Kanske kommer Maria eller jag att vid något tillfälle baka något men det blir då en överraskning, bara bonus. Redan nu kan jag dock flagga för Marias lavendelskorpor så här första gången.

Maria och jag, Carina, önskar er alla välkomna!

Inga kommentarer: