måndag 3 augusti 2015

Årets tredje sommarstickcafé, och sista

Då var vi framme vid sommarens sista sommarstickcafé. Så på onsdag stänger vi sommaren 2015.

Ni som läst blogginlägget från den 1 juni eller varit med på stickcaféet tidigare i sommar vet redan att vi inte är på Rotundan i år

Nu gäller följande
Datum: den 5 augusti.
Tid: Kl 18.00 - .


Vi är hemma hos Maria Ekblad. Maria bor på adress Karl XI:s väg 11. Det är ett stort vitt hus med blå markiser, bredvid tennishallen, söder om rondellen. Det står 11 på brevlådan. Jag är ganska övertygad om att det kommer att finnas något stickat vid ingången till trädgården så ta sikte på det. Vid tennishallen finns lite p-platser som är gratis efter kl 18.00.
Brukar du ha svårt att hitta så får du höra av dig på Facebook för det finns alltid någon som har koll där. Då kanske du även kan få Marias mobilnummer, av Maria själv, så du ev kan ta kontakt på vägen. Detta nummer kommer jag inte att lägga ut på vare sig blogg eller Facebook. Ni som fått sommarbrev från mig har det redan där.

Maria och jag, mest Maria fixar te och kaffe till en kostnad på 10 kr per person. Det du önskar äta till tar du själv med. Alltså bestämmer bara du om du ska ha fralla eller bulle/kaka. Kanske kommer Maria eller jag att vid något tillfälle baka något men det blir då en överraskning, bara bonus. Redan nu kan jag dock flagga för Marias lavendelskorpor så här första gången.
Maria och jag, Carina, önskar er alla välkomna!

Inga kommentarer: