söndag 24 februari 2019

Tips om hjälpmedel

Det är ju inte bara jag som använder sk stickmarkörer. Jag har sett många olika genom åren. Vid något tillfälle på ett stickcafé så sa en stickare att "jag använder bara o-ringar". Men vad är o-ringar då? Ja jag visste inte och det kändes där och då att det skulle man veta så jag frågade inte. Däremot frågade jag Mannen när jag kom hem och då lärde jag mig att det är packningar. Jag införskaffade några och sedan dess är jag frälst.

I fredags var vi och veckohandlade på Citygross. Och nästan vid kassorna finns ett område som är fullt med varor för 10 kr styck. Brukar ytterst sällan kolla men blicken föll på ett paket med o-ringar och alltså för 10 kr. Jag kan bara rekommendera dessa jättebra stickmarkörer och just nu då för en billig penning.

Vad använder ni andra? 

Inga kommentarer: