söndag 16 oktober 2022

Oktobers första stickcafé - i bild.

Då är första stickcaféet för oktober avslutat. Jag fattar inte hur det kan gå så fort. Redan oktober.

I onsdags var vi 9 glada stickare på plats i ABFs lokaler. Tur vi har dom. Vi stickade, diskuterade stickning och tekniken samt förståss löste världsproblemen. Tror ofta folk gör det när dom strålar samman så här.

Vi diskuterade sockor och sock/strumpstickning och olika sätt att göra det på. Som vi har gjort nu det sista.

- Vilka stickor? Strumpstickor eller rundstickor.

- Ska man börja sticka skaftet eller från tån?

- Vilken sorts häl ska jag göra?

- Var hittar jag hjälp för att testa det ena eller det andra?

Vi fortsätter jobba med det här inser jag och hoppas jag.

Gun-Britt och Lotta.
Ann-Charlotte och Annika.
Marie och May-Lis.

Lisbeth och Kerstin.

Inga kommentarer: